Bagaimana Bekam Hijamah Dapat Merawat Sihir Gangguan Jin Makhluk Halus


Apakah kaitan antara Bekam dengan Sihir ? Kita sudah mengetahui tentang bekam, lantas apakah sihir itu ?Sebagaimana yang dikatakan oleh Ibnul Qoyyim sihir adalah: "Kombinasi dari pengaruh roh-roh jahat serta reaksi kuat yang alamiah terhadapnya. Sihir terjadi melalui makanan atau minuman, ada yang dilakukan dengan bantuan tindakan jin yang merasuk badan dan mengalir pada tubuh manusia di aliran darah. Lantas jin yang mengalir dalam aliran darah sehingga mencapai kepala dan menciptakan halusinasi serta isyarat-isyarat otak,maka bekam merupakan tindakan yang paling efektif. Adakah selain bekam yang lebih efektif mengatasi sihir kecuali AL-QURANUL KARIM yang dengannya jin tidak boleh bertahan lama. Alangkah baiknya apabila 2 cara penyembuhan di gabungkan, iaitu Al-Quran dan Bekam. 




Berdasarkan Hadis Rasulullah s.a.w yang telah diriwayatkan oleh Sayidah Syafiyyah binti Huyay , bahawa Rasulullah pernah bersabda yang maksudnya :

"Sesungguhnya Syaitan ( Jin ) itu berjalan dalam tubuh anak Adam sebagaimana darah yang mengalir dalam tubuhnya"

Jin / syaitan berjalan melalui peredaran darah manusia, oleh itu berbekam mampu membuang darah-darah kotor yang mengandungi unsur-unsur sihir, saka, santau didalam tubuh badan manusia.

Bekam sihir dapat gangguan boleh dilakukan di semua titik yang dipanggil Thibbun Nabawi . Selain itu, bekam juga boleh dilakukan di titik sendi badan. Untuk mengatasi gangguan sihir, bahagian yang wajib dibekam ialah kepala dan tengkuk. Bahagian tubuh yang lain dibekam mengikut keperluan, bergantung pada jenis gangguan.

Fungsi utama berbekam jenis ini ialah untuk mengeluarkan endapan sihir, saka, santau atau darah kotor akibat gangguan jin yang bergerak melalui saluran darah manusia.

Gabungan kaedah bekam serta amalan bacaan ayat-ayat rukyah dapat mengurangkan pengaruh gangguan sihir dan gangguan terhadap pesakit.

Darah yang mengandungi unsur unsur gangguan biasanya berwarna merah gelap , berketul-ketul seperti jeli dan bila ditarik seakan akan bertali. Bahagian badan yang dibekam biasanya meninggalkan kesan berwarna hitam dan bertompok-tompok seperti kesan melecur akibat terbakar.

Selepas berbekam, pesakit akan terus terasa segar dan bertenaga kerana badan jadi ringan akibat pembuangan toksik daripada badan. Ia juga boleh mengurangkan 50 hingga 60 peratus gangguan sihir dalam badan kerana jin hanya akan bergerak mengikut aliran darah yang kotor.

No comments:

Post a Comment