Testimoni Bekam dan Air Ruqyah

KENAPA PERLU BERBEKAM ?
Bekam merupakan teknik perubatan Sunnah Rasulullah SAW yang telah lama diamalkan oleh manusia sejak zaman dahulu kala,dan kini di modenkan mengikut kaedah-kaedah ilmiah dan kaedah efektif tanpa kesan sampingan.
Teknik perubatan bekam adalah suatu proses membuang darah kotor dan toksid melalui permukaan kulit. Toksin/toksid adalah endapan racun/zat kimia yang tidak dapat diuraikan oleh tubuh kita. Toksin ini berasal daripada pencemaran udara,mahupun dari makanan yang banyak mengandungi zat pewarna,zat pengembang,penyedap rasa,pemanis,racun dari sayuran dan sebagainya. Dan BEKAM adalah salah satu proses 'detoksifikasi' yang sangat berkesan dan mujarab serta tiada kesan sampingan. Berbekam juga sangat bermanfaat untuk mengubati orang yang keracunan makanan,bisa dan sejenisnya.


Sunnah Rasulullah saw dalam meruqyah dengan tapak tangan untuk menghalang sihir sebelum tidur.

Rasulullah juga meniup pada kedua telapak tangan beliau ketika akan tidur dengan ( membaca ) Qul huwallohu ahad ( surat Al-Ikhlas), Qul A’udzu birobbil Falaq ( surat Al-Falaq ) dan Qul A’udzu birobbin Nas ( surat An-Nas ), lalu beliau mengusap wajah dan bagian tubuh yang lain yang mampu diusap dengan kedua telapak tangan beliau.

Berbekam, mengamalkan air ruqyah (bacaan Al Quran) dan pemakanan sunnah afdalnya kita jadikan rawatan pertama sekali selain berikhtiyar cara perubatan moden kerana ianya adalah dari sunnah amalan nabi Muhamad saw yang diturunkan kepada umatnya.

Testimoni Air Bacaan Ruqah RNS




 

Team RNS lain : IZZATI, FADHIL (pembekam professional)
Saya Siti Rahmah Abdul Rahman, salah seorang perawat dari Ruqyah Solutio Network, punyai ijazah sarjana dalam BBA di Universiti Islam Antarabangsa, kemudian Madrasah Tahfiz Raudah Nisaa dan pernah bersekolah agama di SMAT. Belajar perubatan islam dengan Darul Shifa Akrine. Sudah berkeluarga dan punyai anak. Minat saya dalam bidang dakwah dan perubatan Islam hadir tatkala saya di uji dengan ujian kekeluargaan, perniagaan, harta dan segala bentuk fitnah dunia akhir zaman ini saya laluinya sendiri.

Alhamdulillah, ujian saya diringankan atas minat saya dalam mentadabur dan memahani isi kandungan Al Quran serta Hadis sejak persekolahan. Saya mulai minat dalam menghafal ayat Al Quran terutama ayat untuk melawan serangan iblis, godaan hawa nafsu sebagai pendinding diri tatlama kemudian ianya bertambah kecintaan pada Al Quran. Jadi saya memilih untuk belajar dan mengamal perubatan Islam berbekam ruqyah agar lebih dekat dengan Al Quran. Alhamdulillah atas izin Allah ramai pesakit yang mengalami berbagai masalah berkaitan fizikal dan mental dapat diringankan dan ada juga yang kembali sembuh.

No comments:

Post a Comment